lördag 12 mars 2011

Bye Fiji !

Denna vecka har vi bara tagit det lugnt vid poolen på vårt hotell. Vi hittade lite böcker som man fick låna, så vi tog vars en och läste dem vid poolen under dagarna. Marcus har blivit galen i biljard, så vi har spelat några runder varje dag.

I onsdags skulle vi åka till ön Bounty, vi hade bokat en endagsutflykt och blev hämtade med buss 7.30. När vi kom fram till hamnen och skulle checka in så frågade de oss om vi verkligen ville åka dit idag för vädret skulle inte bli så bra efter lunch sa de. Så vi bestämde oss för att inte åka. Istället så åkte vi in till centrum för att kolla lite. Vi gick in i en del affärer och vi köpte bla. vars ett par Crocs flippflopp skor, riktigt sköna var dem.

Vi har börjat skämma bort oss här nu, stor lunch och sedan äter vi soppa till förrätt sedan en stor god huvudrätt på restaurang varje kväll=) Så lyxigt har vi inte haft det i Australien och Nya Zeeland, där blev det mest skräpmat när vi inte kunne laga mat själva.

Igår åkte vi in till stan igen en sista gång för att köpa det vi bara tittat på sist. Jag köpte bla. present till mormor & morfar, till Marcus Nilsson och till Pappa:) Ännu fler saker som pappa får ta hem från Hawaii haha! Marcus köpte skor, skjorta och presenter till Camilla, Po och Johanna:)

Fiji har varit helt underbart, 2 veckors avslappning med god mat på restaurangerna och vädret har varit kanon. Det har påminnt lite om en charterresa. Vi har haft väldigt roligt här, men vi ser fram emot att flyga till Hawaii imorgon! Vi hoppas att flyget går som planerat, det kom ju en tsunami till Hawaii igår och alla flygplatser stängdes av, men de hinner nog öppnas igen till imorgon:)

Vi flyger från Fiji den 13/3 klockan 9.45 och landar i Honolulu den 12/3 18.20, så vi flyger bakåt i tiden ett dygn. En timme efter oss landar min pappa Lars också i Honolulu. Han ska hälsa på oss där och flyger hem den 28/3, samma dag som vi flyger till San Francisco. Vi har längtat efter Lars, äntligen kan vi spela Gin rummy och Marcus har någon att dricka öl med=)

Vi hörs på Hawaii, Ciaooo !