torsdag 17 mars 2011

Hawaii !

I lördags landade vi på flygplatsen i Honolulu. Vi skyndade oss igenom säkerhetskontrollerna för att vara på plats utanför flygplatsen där vi skulle möta pappa. Men vi stod på helt olika ställen men tillslut hittade vi honom. Det blev en låååång kram sedan stod vi och pratade en stund. Helt plötsligt kommer storasyster Linn och sambon Marcus fram. HERREGUD vad chockad jag blev, jag sprang emot dem och tårarna kom haha!
De hade tydligen bokat flyget och hotellen samtidigt som pappa i december men inte berättat det för oss. Nu i efterhand har jag även fått reda på att många där hemma som jag pratat mycket med också visste om det, duktigt av er att inte avslöja något. Det var iallafall en riktigt rolig överraskning!



Söndag och måndag spenderade vi på Waikiki beach. Jag och Marcus är ju rätt så bruna efter Fiji så det såg lite roligt ut när vi låg bredvid de andra tre:) Dom reflekterade solen bättre än sanden haha! I måndagskväll gick vi ut och åt på Hard Rock Café i Honolulu, riktigt god mat.

Igår flög vi 30min till grannön Kauai. Här ska vi stanna till fredagkväll då flyget går tillbaka till Honolulu igen. När vi kom fram igår tog vi bussen direkt norrut en timme för att kolla på de stora vågorna som vi blev tipsade om av taxichauffören. Det var en riktigt fin strand med stora stora vågor.



Idag hyrde jag, Marcus, Marcus och pappa bil och körde runt ön. Linn stannade hemma med datorn och vilade. Vi körde till Kauai´s Canyon, riktigt fräck utsikt var det. Det blev många stop och vi tog många bilder. På vägen tillbaka stannade vi på Macy´s och shoppade lite.
Imorgon ska vi bara ta det lugnt vid hotellet sedan flyger vi tillbaka på fredag!

Vi hörs i Honolulu, Ciaooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar