fredag 25 februari 2011

Auckland !

En och en halv vecka har gått väldigt fort här i Auckland, fast vi inte gjort så mycket speciellt första veckan! Vi har gått runder lite i stan, varit och badat mm! I helgen så var här Kinesisk festival i parken bredvid vårt boende, ungefär som Helsingborgsfestivalen. En scen med band som uppträdde, en lång gata med massor av mat mm. Vi provsmakade lite olika rätter och jag fastnade för melon med glass i haha!
I tisdags satt vi och lunchade i ett shoppingcenter och helt plötsligt säger Marcus till mig: Är inte det din mammas kompis som sätter sin bricka där? Så jag vände mig om direkt men kunde inte se för hon hade börjat gå därifrån, så jag fick springa efter och mycket riktigt det var Maria. Vad är oddsen i Auckland där det bor över 1 miljon människor?

I onsdags kom min gamle klasskompis Charlie hit till Auckland, han reser med Andreas. Så vi mötte upp dem och gick ut och åt på kvällen. Sedan blev det några öl för grabbarna på en Irlensk pub, jättemysig pub med ett liveband som spelade goa Irlenska låtar!

Igår åkte vi tåget 40min till Glen Eden där vi blev upphämtade av Maria. Det blev en heldag hemma hos dem med väldigt god middag på kvällen. Det var jättetrevligt att få träffa dem, synd bara att vi inte gjorde det tidigare. Vi fick lite tips på vad vi kunde göra i Auckland de sista dagarna så idag tog vi båten över till Devonport. Där fanns lite mysiga affärer och caféer. Där var en svensk kvinna som ägde en butik med lite svenska inredningsmärken, hon sålde även lite svenskt godis så vi köpte en påse Ahlgrensbilar.

Nu har vi bara lördag och söndag kvar här i Nya Zeeland! På måndag ska vi upp tidigt, bussen till flygplatsen går 04.00 ! Klockan 7.15 lyfter vi och åker till Fiji :) Vi hörs där! Ciaoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar