tisdag 1 februari 2011

Sydön !

I söndags tog vi färjan över till Sydön! Vi stod ute på däck och tog en massa fotton i början och i slutet av båtresan. Väl framme i Picton så började vi vår färd längs östkusten ner till staden Christchurch. Det tog ca fem timmar innan vi kom fram, så det blev en lång dag och vi somnade tidigt. Vi bor på ett jättefint hotell här i Christchurch, mitt i stan. Vi har eget badrum och kök på rummet, väldigt fint:)
   Bild från färjan                                                                 Amanda på morgonen innan färjan

Igår var det väldigt väldigt blåsigt, men det regnade aldrig så vi ska inte klaga. Vi gick runder i stan och kollade lite i affärerna. Jag hittade en fin billabong handväska som jag köpte (jag som inte skulle shoppa här i Nya Zeeland:/ det blev lite mycket i Australien haha) men men!

Idag så skiner solen, vi har varit ute och gått runder i stan. Vi satte oss på ett torg där en man uppträdde, han gjorde lite trix å skämtade. Vi har även tvättat idag och bokat resterande boende på vår roadtrip.
                                                                                                                         Christchurch Cathedral
  En söt liten säl              

Imorgon checkar vi ut och åker vidare söderut till Dunedin, där stannar vi två nätter! Vi hoppas på fint väder för vi har läst att där finns två riktigt fina ständer.

Vi hörs! Ciaooo

1 kommentar:

  1. Bra att ni rapporterar att tvättar, annars tror jag mormor blir bekymrad ;) Ser väldigt fint ut!

    SvaraRadera